De flesta traktorer, kombiner, grävmaskiner, kranar och andra mobila motorer som körs på diesel, men inte på vägar, är utrustade med SCR / Adblue-teknik, vilket kräver Adblue-vätska.
SCR-teknik och AdBlue för NOx-reduktion finns i de flesta icke-vägsmotorer / fordon som:
• Jordbruksfordon som traktorer och skördetröskor
• Mobila kranar
• Motorer / maskiner som används i hamnar och flygplatser
• Grävmaskiner och motorer som används i gruvor eller konstruktion
Can Logic Ltd erbjuder ett brett utbud av adblue-emulatorer för olika icke-vägsfordon. Mest populär är vår New Holland smart emulator, som är lämplig för de flesta traktorer / kombinationer som drivs av Iveco-motorer som New Holland, Case och andra. Vi kan också utveckla / producera skräddarsydda SCR / Nox systemlösningar till alla fordon / motorer på stora flottans order.
Ett annat alternativ att koppla bort adblue / nox / dpf är att göra det genom att ändra / ombilda ecu-filen. Aktuell fil laddas ner, ändras enligt ditt krav och laddas upp. Detta kräver inte att någon maskinvara ska installeras / anslutas eller något annat som ska göras till fordonet. Vi kan erbjuda filmodifieringsservice för de flesta Euro 4/5 och Euro 6 icke-vägfordon. Vänligen kontakta för att bekräfta möjligheterna.
Är det lagligt att använda adblue- eller noxemulatorer i jordbruks-, bygg- och andra icke-vägsfordon?
Det är inte olagligt att sälja, ha tillgång till eller köpa AdBlue-emulatorer i Storbritannien, men det är under vissa omständigheter olagligt att använda dem. Lagen säger att det är olagligt att inaktivera, ta bort eller kringgå Adblue / SCR-systemet i ett fordon som kommer att användas på en brittisk väg, men det finns också andra utsläppsregler och föreskrifter som är specifika för jordbrukstransporter och andra off road vehicles / motorer.
All ny dieselmotorutrustning, inklusive traktorer och skördetröskor, måste tillverkas så att de uppfyller EU: s utsläppsregler. För närvarande är dessa Steg IV-föreskrifter som trädde i kraft i januari 2014. Enligt de allt strängare riktlinjerna kommer Stage V att introduceras 2019-2020 och ersätta nuvarande Steg IV-föreskrifterna.
Du har ett ansvar att kontrollera och behålla dina fordonets utsläpp enligt gällande lagar och förordningar och förklara eventuella ändringar / ändringar till lämpliga myndigheter. Avlägsnandet av Adblue försämrar fordonet till Euro 3-nivå.